בית לורן אלוט

אגודה לאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם

בית לורן הוקם בשנת 2000, לזכרה של לורן הוזמי ז"ל, שהייתה מורה לחינוך מיוחד בבית ספר לילדים עם אוטיזם. בית לורן מהווה כפרויקט הראשון בארץ, אשר שם לעצמו למטרה, לספק שירותי ייעוץ, הדרכה, תמיכה והכוונה להורים, אחרים ובני משפחה אחרים שיש להם בן משפחה על הספקטרום האוטיסטי – כל השירותים ניתנים במטרה לסייע להם להתמודדות המיטבית עם צרכיו המיוחדים.

בית לורן מהווה חלק מאלו"ט והוא מופעל על ידי העמותה ועל ידי משרד הרווחה וזאת בשיתוף עם משרד החינוך, משרד הבריאות, משרד הרווחה וגורמים נוספים.

השירותים בבית לורן ניתנים למשפחות בהם חבר מתמודד על הספקטרום בכל גיל – החל מהגיל הרך ועד לבוגרים – כאשר, השירותים ניתנים גם אם האדם מתגורר עמם וגם עם וכאשר הוא נמצא במסגרת חוץ ביתית.

השירותים של המרכז
בית לורן אלוט מעניק מגוון רחב של שירותים ובין היתר:

  • מתן מידע – המרכז מספק מידע לגבי צורות אבחון וטיפול, לגבי הזכויות המגיעות והדרכים למצות אותן עד תום, לגבי מסגרות החינוך הרלוונטיות, לגבי דיור, אפשרויות תעסוקה, פעילויות פנאי ועוד..
  • קבוצות תמיכה – ניתן להצטרף לקבוצות תמיכה המיועדות עבור הורים, אחים וסבים של ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי.
  • הרצאות וסדנאות – ניתן להשתתף בהרצאות של אנשי מקצוע מומחים ומנוסים ובסדנאות, אשר ייעודן לספק ידע וכלים לגבי דרכי התמודדות עם הקשיים השונים הטמונים בהתמודדות עם ילד על הספקטרום האוטיסטי.
  • שיחות – ניתן לקבוע פגישות ושיחות טלפוניות עם עובדת סוציאלית. כמו כן המרכז מפעיל קו פתוח בשעות הערב, אשר מופעל על ידי הורים לילדים על הספקטרום, אשר תורמים מניסיונם ומהידע אותו צברו ברבות הזמן.
  • מרכז מידע – בבית לורן יש מרכז מידע אשר מציע: ספרי עיון, מאמרים, מחקרים וסרטים המיועדים למשפחות, לאנשי מקצוע ולקהל הרחב.

כיצד ניתן לקבל את השירותים של המרכז?
מרכזי אלו"ט פועלים בערים שונות בארץ ובין היתר: בבאר שבע, רמת גן, חיפה, כרמיאל וירושלים.
מי שמעוניין להתקשר לקו הפתוח יכול לחייג למספר –6709094 03

קצת על אלו"ט
אלו"ט אשר עומדת מאחורי בית לורן היא האגודה הלאומית לילדים ובוגרים עם אוטיזם. מדובר בעמותה אשר ייעודה טיפול וקידום של ילדים ובוגרים על הספקטרום האוטיסטי – כאשר, הסיוע של העמותה מתחיל כבר בשלבי האבחון המקדימים וממשיכים לכל אורך הדרך.

הפעולות של אלו"ט מתמקדת בעיקר ב-3 תחומים שונים: קידום הזכויות של הילדים והבוגרים אשר אובחנו על הרצף האוטיסטי, הפצת ידע ועידוד המחקר של תחום זה והקמה והפעלה של שירותים שונים לילדים ולבוגרים עם אוטיזם ולבני משפחותיהם. האגודה מפעילה כאמור, מספר מרכזים ברחבי הארץ, כאשר, בכל מרכז שכזה ניתן ליהנות ממענה, מליווי מקצועי, ממידע ומקבלת מידע הניתן על ידי אנשי מקצוע ועל ידי הורים לילדים על הספקטרום.