המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה הצגה של בית לסין

המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה הוא מחזה, אשר עובד על ידי סיימון סטיבנס ומבוסס על הרומן עטור הפרסים של הסופר מארק האדון. גיבור הספר והמחזה הוא נער בן 15 בשם כריסטופר בון, אשר נמצא על הספקטרום האוטיסטי.

אותו הנער הופך לבלש חובב ויוצא להתחקות אחרי הנסיבות המסתוריות מאחורי מותו של הכלב של השכנים – תחילה, כריסטופר נתפס כחשוד העיקרי בהרג הכלב ובכדי להוכיח שלא כך הדבר, הוא נחוש לחקור את העניין ולאתר את הרוצח.

אותו המחקר, גורם לו לחשוף סודות משפחתיים, איתם הוא מתקשה להתמודד. הספר עובד למחזה בשנת 2012 והוצג לראשונה בתיאטרון המלכותי בלונדון. בשנת 2014 עלה מחזה גם בברודוויי והוא הוצג עד לשנת 2016.

ההצגה זכתה לביקורות טובות ביותר ואף זיכתה את העומדים מאחוריה בפרסים שונים ובין היתר – 7 פרסי אוליבייה, 5 פרסי טוני ועוד.

ההצגה של בית ליסין
בשנת 2014 עלה המחזה המקרה המוזר של הכלב בשעת לילה בישראל, בתרגום לעברית. ההצגה עלתה בתיאטרון בית ליסין ולתפקיד הראשי נבחר השחקן נדב נייטס – שתפקידו זה אף זיכה אותו בפרס התיאטרון הישראלי בקטגוריית השחקן הראשי הטוב ביותר. את ההצגה ביים גלעד קמחי.
משך ההצגה היה כשעתיים ורבע ולצד נייטס, שיחקו בה גם: יורם טולדנו, דני גבע, יעל שרוני, נעה בירון ושחקנים נוספים. ההצגה אף זכתה לביקורות חיוביות בתקשורת.

עלילת הספר
כאמור, המחזה, הן בגרסה הישראלית שלו והן בגרסאות האחרות מבוסס על ספר באותו השם.
גיבור הספר, כריסטופר בון הוא נער מחונן, אשר מכיר את כל המספרים הראשוניים, את ארצות העולם וערי הבירה שלהן, הוא בעל יכולת לפתור בעיות מורכבות במתמטיקה.

אך לצד כל הכישורים הללו, הוא מתקשה להבין רגשות אנושיים פשוטים ולהבין בדיחות – מכאן ניתן למעשה להסיק כי הגיבור נמצא על הספקטרום ומתמודד ככל הנראה עם תסמונת אספרגר או תסמונת סוואנט.

כשהוא מחליט לצאת ולחקור את מות של הכלב, הוא יוצא מהסביבה הטבעית בה גדל ואליה היה רגל ומתחיל להיחשף לאנשים זרים ולבקר במקומות רחוקים. במסגרת הליך החקירה, הוא מגלה סיפורים משפחתיים קשים כמו גם העבודה שאימו נטשה אותם ולא מתה מהתקף לב כפי שסופר לו וסודות משפחתיים נוספים.